Nastąpiła aktualizacja Portalu Biznesbezprzerwy.pl
Prosimy o przeładowanie strony w celu prawidłowego załadowania serwisu
Przeładuj stronę
Platforma wspierania bezpieczeństwa
i budowania odporności przedsiębiorstw
Filtr wyszukiwania
Szukaj w:
Filtrowanie szkoleń
Strefa Szkoleń i Doradztwa
Rodzaj szkolenia:
Kraj:
Miasto:
Termin:
od do

Brak wyników dla podanej frazy

Czy nie ma błędów we frazie?
Wpisz inne słowa kluczowe lub skorzystaj z kategorii zagadnień
Meandry sprzedaży…
utrzymanie ciągłości działania, bezpieczeństwo personalne i komunikacja, przywództwo, strategia, wartość, bezpieczeństwo i rola informacji, bezpieczeństwo finansowe i ubezpieczenia
Historia, która wydarzyła się w jednej z firm, miała duży wpływ na moją przyszłość zawodową. Zostałem szefem działu handlowego i miałem sprzedawać usługi. Nie jest istotna ani nazwa firmy, ani czas tego wydarzenia. Zostałem specjalistą od wyłudzeń, wcześniej pracowałem w wielu instytucjach na stanowiskach menedżera handlowego. Dwukrotnie byłem dyrektorem handlowym – ta informacja w tym przypadku jest istotna. To doświadczenie pomaga w prowadzeniu własnej firmy i pozwala mi spojrzeć na problemy klientów z perspektywy osoby, która wie, co to znaczy sprzedawać, a nie tylko jest analitykiem antyfraudowym.

Trafiłem więc do wspomnianej firmy i wraz z handlowcami otrzymaliśmy ambitne zadanie sprzedaży usług, dotychczas świadczonych tylko spółce-matce. Ustalone ceny za usługi wydawały się jednak niekonkurencyjne. Sygnalizowali to również potencjalni klienci. Szybko doszliśmy do takiego samego wniosku, badając działania naszej konkurencji. Dziwiło nas, że spółka-matka kupuje nasze usługi, wielokrotnie przepłacając, ale wtedy wydawało się nam to normalne. Pojawił się jednak problem. Większość naszych konkurentów miała tańszą ofertę. Zgłosiłem moim szefom, że trudno sprzedawać produkty znacznie droższe od tego, co proponuje konkurencja, gdy ona jednocześnie oferuje to samo, czasami nawet o wyższym standardzie. W końcu przekonałem zwierzchników, by przeanalizować koszty naszych usług, obniżyć ceny i przy redukcji kosztów oraz zachowaniu odpowiedniej marży uzyskać satysfakcjonujące zyski.

Wspólnie z zespołem rozpoczęliśmy analizę kosztów świadczonych usług. Wszystko wydawało się na optymalnym, nawet niewygórowanym poziomie. Porównanie produktów konkurentów z oferowanymi przez nas sprawiło, że dostrzegliśmy niepokojące sygnały. Naszą uwagę zwróciły wyższe koszty nabycia środków niezbędnych do funkcjonowania usług, a także wysokie, miejscami zawyżone koszty zatrudnienia. Nie było sensu zatrudniać ludzi, którzy de facto nie mieli zajęcia.

Wybrana treść jest dostępna wyłącznie dla zarejestrowanych Użytkowników

Duża część materiałów publikowanych na Portalu - w tym poniższa pozycja - jest darmowa. Aby uzyskać do niej dostęp wystarczy się zarejestrować. Otrzymasz wówczas indywidualne konto Użytkownika, które umożliwi Ci korzystanie z bezpłatnych zasobów merytorycznych Portalu, a także - w przypadku płatnej części produktów - dokonywanie zakupów.
Wybierz rodzaj konta, którego funkcje najbardziej odpowiadają Twoim potrzebom i korzystaj z Portalu Biznesbezprzerwy.pl bez ograniczeń!

Komentarze

    Nikt jeszcze nie ocenił ani nie skomentował tego materiału. Bądź pierwszy!
Powiązane treści
BAZA WIEDZY
Autor: a&s Polska
Pracownik i jego kompetencje cyfrowe
Autor: a&s Polska
Problemy w ochronie z punktu widzenia klienta
Autor: a&s Polska
NUODO. Projekt polskiej ustawy i zmiany wobec dotychczasowych wymagań UODO