Nastąpiła aktualizacja Portalu Biznesbezprzerwy.pl
Prosimy o przeładowanie strony w celu prawidłowego załadowania serwisu
Przeładuj stronę
Platforma wspierania bezpieczeństwa
i budowania odporności przedsiębiorstw
Filtr wyszukiwania
Szukaj w:
Filtrowanie szkoleń
Strefa Szkoleń i Doradztwa
Rodzaj szkolenia:
Kraj:
Miasto:
Termin:
od do

Brak wyników dla podanej frazy

Czy nie ma błędów we frazie?
Wpisz inne słowa kluczowe lub skorzystaj z kategorii zagadnień
Nie tylko BIA – analizy z obszaru ryzyka pomocne w ciągłości działania
utrzymanie ciągłości działania
Każdy, kto miał styczność z zarządzaniem ciągłością działania (Business Continuity Management – BCM), jako fundament poznania i zrozumienia kluczowych elementów wskaże tzw. analizę wpływu zdarzenia lub analizę wpływu na działalność (Business Impact Analysis – BIA).

Czy rzeczywiście BIA to jedyna i wystarczająca analiza, jaką należy wykonać, i czy na podstawie wyników można zbudować efektywny system BCM? Nie!

Często jestem pytany o źródła informacji, z których można i należy korzystać podczas wdrażania BCM.

Przedstawię kilka analiz ryzyka, które są zazwyczaj wykonywane w firmach, choć niekoniecznie w ramach zarządzania ciągłością działania.

Dla zachowania porządku i ciągu logicznego zacznę od analizy BIA. Jest to proces analizy funkcji biznesowych pozwalający określić, jaki wpływ na działalność organizacji miałoby ich ewentualne poważne zakłócenie lub przerwanie. Podstawą BIA są procesy wykonywane przez organizację. Przy dobrze wykonanej analizie powinniśmy otrzymać następujące elementy:

  • listę procesów krytycznych wraz z wykazem zasobów niezbędnych do ich wznowienia (zasoby techniczne/IT, organizacyjne, logistyczne, ludzkie itp.),
  • zestawienie potencjalnych strat finansowych i niefinansowych w przypadku przerwania procesów krytycznych,
  • wartości wskaźników oczekiwanego czasu wznowienia (Recovery Time Objective – RTO) i maksymalnego dopuszczalnego czasu utraty danych (Recovery Point Objective – RPO),
  • relację krytyczności procesów w ramach ocenianej jednostki w stosunku do krytyczności tych procesów w skali całej organizacji.

Wybrana treść jest dostępna wyłącznie dla zarejestrowanych Użytkowników

Duża część materiałów publikowanych na Portalu - w tym poniższa pozycja - jest darmowa. Aby uzyskać do niej dostęp wystarczy się zarejestrować. Otrzymasz wówczas indywidualne konto Użytkownika, które umożliwi Ci korzystanie z bezpłatnych zasobów merytorycznych Portalu, a także - w przypadku płatnej części produktów - dokonywanie zakupów.
Wybierz rodzaj konta, którego funkcje najbardziej odpowiadają Twoim potrzebom i korzystaj z Portalu Biznesbezprzerwy.pl bez ograniczeń!

Komentarze

    Nikt jeszcze nie ocenił ani nie skomentował tego materiału. Bądź pierwszy!
Powiązane treści
BAZA WIEDZY
Autor: a&s Polska
Pracownik i jego kompetencje cyfrowe
Autor: a&s Polska
Problemy w ochronie z punktu widzenia klienta
Autor: a&s Polska
NUODO. Projekt polskiej ustawy i zmiany wobec dotychczasowych wymagań UODO